stycznia 13, 2019

Zmysłowa zima z perfumami Guerlain i Alaïa Paris

Guerlain La petite Robe noire i Alaïa Paris Nude - jeden zapach opuszcza moją kolekcję, drugi niedawno się w niej pojawił. Oba zapachy są ciepłe, pudrowe - takie lubię zimą. Przyjemnie otulają i od razu poprawiają nastrój gdy za oknem jest ciemno, zimno i wszystkiego się odechciewa. 

La petite Robe noire - „mała czarna sukienka” od Guerlain

Nie wiem czy jest to trafiona nazwa dla tych perfum. Mała czarna kojarzy się z klasyką, ja tego zapachu zdecydowanie do klasycznych bym nie zaliczyła. Chodziło zapewne o „czarne” nuty zapachowe w kompozycji - czereśnię, różę, paczulę i herbatę. Zapach jest zdecydowanie słodki, owocowo-kwiatowy, ale delikatnie przydymiony, przez co nie jest banalny i się wyróżnia. 



Na pierwszy plan wysuwa się czereśnia otulona migdałem, jagodami i bergamotką. Następnie wyczujemy różę, herbatę, lukrecję. W nucie bazy znajduje się fasola tonka, wanilia, paczula i anyż.

Perfumy są przyjemne ale dla mnie to jednak za dużo słodyczy. Po zużyciu buteleczki o pojemności 30 ml nie mam ochoty na więcej. 

Alaïa Paris Nude - niszowa „cielista” perełka

Perfumy Alaïa są dość niszowe i zdecydowanie mniej popularne od perfum kosmetycznych światowych gigantów takich jak choćby Guerlain.

Początkowo testując perfumy zapach absolutnie nie kojarzył mi się z niczym delikatnym, kremowym czy zmysłowym - był mocny, nieco duszący i nie przypadł mi do gustu - zakładam że to przez mocne uderzenie drewna kaszmirowego. Rozczarowana opuściłam perfumerię. Po około kwadransie powąchałam nadgarstek i zachwycona rozwiniętym zapachem popędziłam z powrotem aby je kupić. Jednak są „nude”. 

Nuty głowy to cedr i drewno kaszmirowe. Nuta serca - kwiat pomarańczy. Nutę bazy tworzą: fasola tonka, piżmo, skóra. 



Ciekawostka: drewno kaszmirowe to nie roślina a związek chemiczny cashmeran. 

Ciekawostka 2: fasola tonka rośnie na drzewie - tonkowcu wonnym - w Ameryce Środkowej i północnej części Ameryki Południowej. 


Zapach jest pudrowy, kaszmirowo-skórzany i przyjemnie słodki. Świetnie stapia się ze skórą, ale trzeba dać mu chwilę aby mógł się rozwinąć. Warto. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2017 Kupuję za Ciebie