stycznia 14, 2019

Pędzle VDL + Pantone z AliExpress

Pędzle VDL + Pantone wpadły mi w oko już dawno. Co jakiś czas przewijały się na AliExpress i Allegro. Urzekło mnie połączenie pastelowego różu i błękitu. W trakcie poszukiwania nowych idealnych pędzli nie mogło ich zabraknąć na mojej zakupowej liście. 



Co to Pantone?

Pantone LLC to amerykańska firma będąca światowym autorytetem w świecie kolorów. Pantone opracowało system identyfikacji kolorów PMS - Pantone Matching System, oparty o 18 różnych pigmentów. Częścią Pantone jest Instytut koloru Pantone (Pantone Color Institute) wyznaczający kolorystyczne trendy. Od 2000 roku Instytut wybiera kolor roku Pantone. W 2016 były to dwa kolory - różowy Rose quartz i błękitny Serenity. To połączenie kolorów było inspiracją dla koreańskiej firmy VDL, która stworzyła zestaw 4 pędzli VDL + Pantone.

www.pantone.com
Dostępność i cena

Pędzle VDL + Pantone znajdziemy na Aliexpress. Kosztują około 8,00 USD czyli 30,00 zł. 

 Jeżeli nie chcemy czekać, można je dostać również na Allegro. Ja mój zestaw kupiłam za 19,99 zł - czyli taniej niż obecnie na AliExpress. 

Pędzle nie są najnowsze, bo z 2016 roku, nie są też szalenie popularne więc nie sądzę, żeby ich produkcja była kiedykolwiek wznowiona - większej dostępności nie będzie. 


Pędzle



W zestawie znajdziemy 4 pędzle. To niewiele, ale na upartego podstawowy makijaż damy radę nimi wykonać, przy założeniu że pędzli będziemy używać więcej niż do jednego produktu. Wszystkie pędzle wykonane są z jasnokremowego włosia syntetycznego, z drewnianymi trzonkami pokrytymi matowym lakierem w kolorach rose quartz i serenity.

Niestety, mimo pięknego projektu i kolorystyki, widoczne są niedoróbki:
1) Klej - przy aluminiowej skuwce widoczne są drobne ślady kleju. 
2) Porysowany lakier - matowy lakier na trzonkach pędzli nosi ślady delikatnych rysek. Jak często w przypadku matowych lakierów bywa - wszystko widać bardziej niż na błyszczącym.
3) Nierówne włosie w pędzlach POWDER BRUSH i BASE EYESHADOW BRUSH - efekt nie mógł być zamierzony. 
Nie są to wielkie defekty, nie będą miały żadnego wpływu na użytkowanie pędzli. 

smudge eyeshadow brush, liquid foundation brush, powder brush, base eyeshadow brush
W skład zestawu wchodzą:

POWDER BRUSH - dość duży pędzel do pudru. Ten pędzel najbardziej mi się nie podoba. Wystąpiły w nim wszystkie wady wymienione powyżej. Włosie, oprócz tego że nierówne, wydaje się jakościowo kiepskie - włoski u nasady przypominają tani plastik, są lekko pofalowane. Na końcach jest jednak zaskakująco miękkie - puder nałożymy bez problemu. Włosie w pędzlach jest identyczne, podejrzewam że w przypadku tego pędzla razi najbardziej ze względu na jego długość. W pozostałych pędzlach włosie jest krótkie i zauważymy tylko że jest miękkie. 

LIQUID FOUNDATION BRUSH - pędzel do płynnego podkładu - największe zaskoczenie. Mimo, że nie przepadam za pędzlami do podkładu, postanowiłam dać mu szansę. Jest mniejszy od standardowych pędzli do podkładu, ma krótsze włosie. Przetestowałam i muszę przyznać, że podkład nakładało się nim bardzo przyjemnie, smugi były minimalne i szybko usunęłam je gąbką do makijażu. Zdecydowanie mój ulubiony pędzel z tego zestawu i w ogóle jeżeli chodzi o ten typ pędzla.

BASE EYESHADOW BRUSH - pędzel do nakładania cieni na całą powiekę - w każdym razie w opisie producenta. W rzeczywistości pędzel zbliżony jest bardziej do smudgera do dolnej powieki. Nie ma rzeczy niemożliwych (a w każdym razie jest ich niewiele), ale nałożenie cienia na całą powiekę tym pędzlem jest problematyczne - jest po prostu za mały aby zrobić to szybko i sprawnie. Trafiło mi się w nim również nierówne włosie. 

SMUDGE EYESHADOW BRUSH - pędzel do rozcierania cieni - raczej typowy pencil brush, włosie dość rzadkie. Nic specjalnego. 

Podsumowanie


Zestaw jest przeciętny - szału nie ma. Za godny uwagi uważam jedynie pędzel do podkładu. Jest to jak dotąd jedyny pędzel, którym podkład nakłada mi się naprawdę dobrze. Co do reszty pędzli jestem obojętna. Umalować się nimi można, z daleka wyglądają ładnie, ale obecnie na rynku znajdziemy wiele pędzli lepszych jakościowo w takiej samej cenie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2017 Kupuję za Ciebie